Tuesday 13 February 2007

Är cricket en sport?

The Ashes är över. Äntligen! I och med det trodde jag att jag äntligen skulle få en cricketfri lunchrast. Icke. Nu är det träningsmatcher inför världsmästerskapen och sedan kommer de riktiga spelen. Detta betyder för mig cirka 3-4 månader av tystnad. Det eviga samtalsämnet på lunchen, på puben, hemma...cricket! Mina kunskaper sträcker sig till följande:
Män i ylletröjor lufsar omkring på en alldeles för stor spelplan och tar tepauser stup ikvarten. När de väl får för sig att försöka springa står en man i lustig hatt i vägen. Ibland tar en match 5 dagar. Nu är min fråga... har cricket verkligen rätt att kallas sport? Bör man inte bli svettig när man sportar och hur svettas man i en ylletröja? Förslag välkomnas.

Mitt mål för i år är att besöka en cricketmatch och lära mig reglerna. Nästa år ska jag minsann ha mer att komma med!

2 comments:

Fröken Jennie said...

Jag kan absolut ingenting om cricket, och även om jag är här i England för att lära mig tror jag inte att det kommer vara något jag lägger ner någon tid på :)
Ylletröjor när man sportar? Låter mycket konstigt i mina ögon, sticksigt och definitivt sjukt svettigt!
Känner du av Valentineshypen i landet förresten? Får väl passa på att önska dig en underbart bra Alla Hjärtans dag när jag ändå tittar förbi :) Kram på dig! Förresten, har du något planerat för den 14:e April, åker nämligen tillbaka till England då efter mitt påsklov och skulle kanske kunna stanna förbi i London Lördag/Söndag, hade vart kul!

A pint of lager said...

Tackar. Hoppas du får en riktigt bra Alla Hjärtans dag du med!

O ja, här är det verkligen hypat! Varenda människa som går nerför gatan verkar ha blommor i handen. Själv bojkottar jag Valentines och gör nåt mysigt en helt vanlig dag istället.

Det vore jättekul om du ville titta förbi på vägen hem. Bokar in den 14e nu då. :) Tänkte jag skulle besöka dig i Sheffield också, efter alla födelsedagshelger som kommer upp nu i februari.