Thursday 22 February 2007

Bang! Bang!

Igår kväll tog jag mig till Bierodrome på Clapham highstreet för att träffa en gammal kompis som preceis har flyttat till London. Bierodrome är ett paradis för ölälskare, om ni någonsin har vägarna förbi.

Anyway, jag hoppade av tunnelbanan och fick en smärre chock. Ett gäng tonårspojkar stod utanför stationen och när de såg mig gå förbi sa de "She's got a phone". Sedan började de gå efter mig. Mitt hjärta slog ett extra slag och jag började småspringa. För ett och ett halvt år blev jag nämligen rånad och nerslagen av en tonåring som ville ha min telefon. Jag såg en indisk restaurang, och försökte springa in där, men dörren var låst. Kände mig ganska fånig. Till slut sprang jag in i en liten affär och låtsades handla. Plötsligt kom en helt klart påtänd man in i affären och började skrika till en tjej att "I'm going to shoot you! BANG! I'm going to shoot you dead!" Förskräckt sprang jag ut och sprintade hela vägen ner till puben. Jag håller mig nog undan från Clapham North station i fortsättningen.

No comments: