Monday 2 June 2008

Oajajaj buff

4 sprutor har jag fatt idag! De som kanner mig vet att jag och sprutor inte kommer sa bra overrens. Sist tog det en timme och mycket skrik och grat, och da var det bara en!

Men sa duktig jag var idag! Jag forsokte inte ens bita sjukskoterskan.

Sa nu ar jag immun mot hepatit A, gulsot och tyfus. Annu 4 sprutor senare kommer jag ocksa vara immun mot japansk hjarnhinneinflammation, och ha langre tid att ta mig till en doktor om jag skulle fa rabies. Ni ser, man kan namligen inte immuniceras mot rabies.

£250 gick kalaset pa, och da har jag inte ens inkluderat kostnaden for ett ars bruk av malariatabletter.

Gick och klagade pa att det ar sjukt att man maste betala for sant har, men sen fick jag reda pa att det gor man i Sverige ocksa. Later som att Sverige haller pa att bli mer och mer som har- snart far ni val vanta 3 veckor pa att fa en tid hos doktorn ocksa.

No comments: