Tuesday 20 May 2008

Organised mess?

Fick just ett mail från chefen som kallade mig "organisational". Haha! Vet inte var hon fått det ifrån, men hade hon vetat hur organiseringen inför min resa går hade hon nog tagit tillbaks det.

Det är så mycket man ska ordna med!
  • Sprutor...ooohh nej! Men det måste göras, och det blir många. Speciellt svårt är det med engelska sjuksystemet- det är helt omöjligt att få tid, så det blir nog till att gå privat. rabies behöver man tydligen ta 3 gånger också
  • Malariatabletter- En varje dag i ett år behöver vi
  • Allergitabletter- En om dagen i ett år igen... Det kommer ju tro att jag är någon sorts smugglare
  • Optikern- behöver jag besöka
  • Tandläkarbesök
  • Visum- till alla möjliga länder
  • Prata med banken hur vi bäst tar ut pengar
  • Hitta någon som vill ta över mitt rum
  • Köra mina saker till pojkvännens syster
  • Ta körkort
  • Skaffa backpack
  • Skaffa allt jag behöver (fast iofs med 365 malariatabletter och 365 allergitabletter i bagaget kanske jag inte får plats med något annat)
Vilket av detta har jag gjort? Inget! Jovisst, jag är väldigt välorganiserad.

3 comments:

Lina said...

Du har iaf gjort en lista, det känns faktiskt mycket organiserat, tillskilland från mig som lite då och då kommer på saker jag borde göra innan flytten och numera har sagt upp lägenheten för sent av den anledningen. Har antagligen glömt mer saker.

A pint of lager said...

Ajda! Men flytt blir det iaf! Ser du fram emot det? Har du borjat jobba pa museet an? Kram

Lina said...

Jo om jag bara hinner med flytten ska det bli jätteskönt att bli sambo igen. Nej jag har fullt upp med skolan, börjar jobbet om två veckor.