Wednesday 14 May 2008

Parking

Alright alright...jag holl inte mitt ord forra gangen... Enough said, nu ska jag inte slosa tid pa att be om ursakt eller lova fler inlagg. let's get to the point.

Mycket har hant och jag har mycket att skriva om. Den storsta nyheten ar val att A Pint Of Lager kommer att ta en valbehovd paus fran Londonpubarna, och ska ge sig ut och utforska varlden. I mitten av juli bar det av till fjarran lander, och visst kommer det en ny blog som passar amnet lite senare.

Men an sa lange ar jag fortfarande kvar pa denna underliga o.

Sommaren ar antligen har och med den kommer underbara dagar ute i parken full av folk som spelar fotboll, rugby, cricket och sproter av alla dess slag. I helgen atersag jag antligen den Clapham Common som jag har lart mig att alska och hata. For aven om man far leta lange efter en harligare stamning, sa ar det val lite sorgligt att den enda naturen vi har ar en park, dar aven om man sitter mitt i den kan man fortfarande hora och se bilarna som kor runt den.

Vilket leder mig till migg nasta amne... bilar. Jag har (battre sent an aldrig) bestamt mig for att ta korkort pa fel sida av vagen! Teorin klarade jag galant haromdagen, vilket jag ar valdigt stolt over eftersom det behovs en viss viljestyrka att lara sig ord pa engelska som jag inte har det minsta intresse av att lara mig pa svenska ens! 5 lektioner har jag haft och jag maste saga att det ar valdigt annorlunda att kora i rusningstrafik i London mot de landsvagarna jag satte mitt forsta hjul pa i Smaland.

Om jag hinner ta det dar kortet innan varldsturnen ar en annan historia...

2 comments:

Anonymous said...

Hej Tiina!
Kul med en liten uppdatering :-) Tillsammans med vem/vilka ska du ut och resa? Vilken del av världen ska du börja i? Jag är mycket impad av att du håller på och tar körkort - i London till på köpet! Hoppas att du hinner få lappen innan det bär av ut i stora världen!

Här hemma är allt som vanligt fast ändå inte eftersom det bara är typ 8 veckor kvar till lilla bebisen ska titta ut. Så nästa gång vi träffas har jag nog en liten med mig :-)

Stora kramar
Martina

A pint of lager said...

Hej Martina!

Oj vad tiden går fort! 8 veckor kvar! Jag kommer till Sverige 4-15 juli, hoppas bebisen hinner komma ut då så jag får se den! är du nervös?

Det blir bara pojkvännen och jag som ger oss ut och reser. Asien, Australien, Nya Zeeland, Sydamerika och Centralamerika är tanken att vi ska hinna med...

Jättekul att höra av dig! Ser fram emot att få träffa mini-Martina :)

Många kramar