Thursday 6 September 2007

Home sweet home

Imorgon bär det av hem till Sverige igen. Förutom att se familj och vänner ser jag fram emot ett antal saker.

  • Strosa runt i naturen och andas frisk luft.
  • Äta svensk mat som sill, Kalles kaviar och filmjölk.
  • Gå runt på folktomma gator utan stressade människor som knuffar en.
  • Fika. England saknar tyvärr den mysiga kafe'kulturen. Här går man till puben istället, vilket i och för sig inte är fel, men ett mysigt litet fik med en god vän på eftermiddagen är något speciellt.
  • Ta av sig skorna inomhus.
  • Kranar med varmt och kallt vatten ur en och samma kran.
  • Fina små trähus i alla regnbågens färger.

Listan kan göras hur lång som helst. Det är bara en viss känsla av att vara hemma som inte kan beskrivas. Having said that, vet jag att jag inte skulle kunna flytta tillbaks. Inte nu i alla fall. Efter 2 veckor skulle jag garanterat klättra på väggarna. Därför är det perfekt när man kan få det bästa av 2 världar.

2 comments:

Anonymous said...

Synd att jag inte lyckades se dig
hemma i kära Lessebo!Hoppas att allt är bra med dig.Alltid roligt att läsa din blogg Kramaar Marie på januarivägen Ha det bra Kram

A pint of lager said...

Hej Marie! Vad roligt att du troget laser min blogg! Verkligen synd att vi inte sags pa gatan darhemma, nu blir det ju nog inte manga resor till just Januarivagen mer for mig. Hoppas allt ar bra med dig och resten av familjen! Kram