Thursday 24 May 2007

Confession

Jag måste erkänna. Jag är en hemsk medmänniska. Det är mitt fel att ozonhålet växer och glaciärisarna smälter.

I år har jag hunnit med 3 flygresor, har 2 inplanerade, och vet att det kommer att bli betydligt fler.

Jag undrar, blir mitt "carbon footprint" mindre om jag betalar pengar till projekt som jobbar för att minska växthuseffekten varje gång jag flyger? Jag släpper ju ändå ut växthusgaser hit och dit när jag bokar det där flyget. Hyckleri tycker jag, men betalar ändå de där extra punden för att mitt samvete ska må lite bättre.

Men innerst inne vet jag egentligen att det är på grund av mig som länder runt om i världen svämmar över.

Förlåt.

2 comments:

Anonymous said...

*fniss*... Det är inte ditt fel Tiina! Men jag tycker att det är väldigt gulligt av dig att faktikst fundera över det. Det gör dig till bra medmänniska tycker jag!
Stora kramar från Martina

A pint of lager said...

Vad gullig du är som piggar upp mig sådär! Och kul att få din första kommentar! Don't be a stranger :)
Massor av kramar