Thursday 15 March 2007

Musik och huvudvärk

Huvudvärk. Aj aj aj. Jag avskyr när folk fyller år mitt i veckan. Kan de inte visa lite hänsyn?

I alla fall tänkte jag egentligen berätta om något annat. Man ska ju dela med sig lite av kulturen där man bor, så här kommer lite nytt från den brittiska musikvärlden. Jag vet inte om ni har hört henne i Sverige än, men hon blir allt mer populär här i England. Hon vann Brit award-priset för bästa kvinnliga artist i år.

Annorlunda musik från en annorlunda tjej med en annorlunda röst. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om henne, jag lämnar det till er. Folk tror att hon dricker lite för mycket, och varenda TV-program jag har sett henne på har hon varit ganska överförfriskad. Det är därför hon har skrivit en låt som heter "Rehab", som också är en av de mest välkända av hennes låtar. Amy Winehouse heter artisten, och hon kommer från norra London. Här är "Rehab":

http://www.youtube.com/watch?v=LD5sahXoj0U

Om ni redan hört talas om henne, ber jag om ursäkt. Om inte, kom ihåg var ni läste om henne först!

2 comments:

Fröken Jennie said...

Hon ar riktigt bra den dar tjejen tycker jag, visste dock inte vart hon kom ifran aven om jag misstankte att hon var harifran nanstans :) Ha en skon dag och helg! Kram Jennie

A pint of lager said...

Javisst e hon det! Skön bakgrundsmusik.
Ha en trevlig helg och se upp för irländare!

kram