Monday 5 March 2007

Happy Anniversary

Idag har jag varit i London i exakt 2 år.

Mycket har jag hunnit med under den tiden- 3 olika bostäder, 3 jobb, 2 rånförsök, solskador, nya vänner och ovänner, teaterlektioner, kabaretbesök på gayklubb, rugbyspel i parken mitt i natten, restauranger, barer, pubar, shopping. Det har varit blod, svett och tårar, lycka glädje och skratt. Det är med blandade känslor jag ser tillbaks på min tid här.

Men trots alla motgångar är det mest positiva minnen jag tänker på nu. London har något magiskt över sig, det går inte att avsky stället. Det stämmer verkligen vad de säger, att London är en "cultural melting pot". Här finns allt man kan tänka sig och mer därtill. Det är nog det jag tycker om mest med den här stan, det oändliga utbudet. Jag kan dansa salsa en helg, gå på marknad nästa, sedan rollerdisko, ta flyget till vartsomhelst i Europa en helg, hitta en mysig liten jamaicansk restaurang, träffa nya vänner från hela världen på ett och samma ställe.

London har vekligen gjort intryck på mig, och nu känns det "hemma". Vissa dagar blir det för mycket, och jag längtar hem till Sverige. När är i Sverige en vecka längtar jag hem till London. Vad är egentligen "hem"? Jag vet inte längre. Men jag tror nog att det blir ett tredje år. Det finns så mycket kvar att uppleva här, jag är inte klar med den här staden än!

Nu ser jag fram emot en ny storstadssommar med picnic i Clapham Common-det är nog det jag gillar mest! Och så alla reggae-konserter förstås!

2 comments:

Anonymous said...

Grattis gumman .. 2 år i London är ju coolt.. snart kan du väl inte snacka svenska ..heheh

A pint of lager said...

Tackar :) Får vekligen hoppas att svenskan sitter kvar ett tag till! Får fortsätta skriva här och hålla kontakten med er därhemma, så ska det nog gå bra! Hoppas allt är väl med dig. Kramar