Friday 16 March 2007

Guinnes, klöver och hattar

Imorgon är det St Patrick's Day.

St Patrick är Irlands skyddshelgon. Han tog kristendomen till Irland, och han är mest känd för att ha drivit ormarna från Irland. Det är sant, det finns faktiskt inga ormar där.

På St Patrick's Day håller man sig undan om man inte vill bli påhoppad av sjungande, guinessdrickande irländare i gröna hattar. Tyvärr är min käre pojkvän en av dem. Lyckligtvis har jag ett födelsedagspartaj att gå till istället. Men nej, jag kan inte dra en lättnadens suck där...för att hela gatorna kommer att vara fulla av irländare. Inget ont om irländare, men hordar av dem drickandes från klockan 9 på morgonen....jag vet inte!

Fast om jag ska vara helt ärlig, så är jag nog mest lite avundsjuk. För vad gör vi på vår nationaldag? Ingenting, vad jag vet. Jag firar nog lite i smyg imorgon trots allt. Berätta inte det för nån!

No comments: