Thursday 26 April 2007

Spunk

Idag har jag lärt mig ett nytt ord. Pippi Långstrump släng dig i väggen- jag har hittat betydelsen till spunk! Hade Astrid vetat tror jag nog att hon hade valt ett annat ord...om hon nu inte var en helt pervers gammal tant.

Jag köpte en tablettask med saltlakrits i Hamburg och tog med mig till jobbet. Det var av det danska märket SPUNK, och hade det skrivet me stora bokstäver på asken. Idag skulle jag vara snäll och dela med mig av min kultur på jobbet, så jag skickade runt asken. Någon höjde på ögonbrynet och frågade vad det var. Jag sa "Det är lite salt, jättegott!". Då brast hela kontoret ut i skratt och tittade på den stackars lilla blondinen.

Till slut var någon snäll nog att förklara för den dumma svensken att spunk betyder sperma.

Minnesanteckning!

No comments: